Make Punk Rock Great Again | ПОТОП #6


0 9 0

Журнал про музику (перекреслити) розваги, інновації та міське життя Karabas Live кілька днів тому вкотре спотикнувся на рівному місці. Стаття “Живий чи мертвий? Український панк від 80-х до сьогодні”  викликала не тільки обурення, але й (традиційно) жваве обговорення в мережі. Питань до Karabas Live немає, редакція систематично наступає на ті ж самі граблі — видає матеріали рівня регіональної преси, претендуючи при цьому на звання провідного культурного медіа. Але є питання до панків.

Характерною особливістю панк-сцени (на відміну від багатьох інших музичних жанрів) є її критична позиція по відношенню до політичних чи громадських устроїв. Панки завжди вчасно і (переважно) адекватно реагували на різні виклики чи проблеми — починаючи економічними питаннями і закінчуючи воєнними конфліктами.
Однак, за останні п’ять років місцева музична панк-сцена досі не змогла проартикулювати у своїй творчості ні події на Майдані, ні російську агресію. Сучасні українські панки співають про що завгодно, але тільки не про “тут і зараз”. Поки кримські панки, що нині живуть у Києві, співають про життя з котом, їх столичних колег турбує “схемомода”. Навіть “ветерани” української сцени The Symbioz, на чиєму альбомі 2011 року є пісня “Війні не знайдеш виправдання”, повернулися у 2018-й із наївним треком про втрату дитячих мрій, що приходить із дорослішанням.

Звичайно, кожен сам вирішує, які теми піднімати у своїй творчості, але від панку очікуєш більшого. Адже саме ця музична сцена часто виступає у ролі лакмусового папірця, совісті та здорового глузду. Втім, український панк ніколи не був надто політизованим. На відміну від сусідніх Білорусі та Росії, де старший брат буквально стежить за кожним, а концерти супроводжуються ретельним наглядом КГБ, затриманням усіх присутніх або нападами бонхедів, вітчизняна панк сцена ніколи особливо не цікавила ні спецслужби, ні правих. Тому вона й законсервувалася у своїх локальних затишних субкультурних гетто.

Останнім (єдиним?), хто по-панківськи нігілістично (й головне — щиро) висловлював свою думку з приводу “тут і зараз”, був гурт Шоу Трумена. На початку двотисячних вони прямо заявляли, що Кучма — хуй, і не боялись називати поіменно усіх інших, хто має піти. Теперішні ж панки, схоже, змирилися з існуючою ситуацією у країні, перестали хвилюватися і полюбили війну.

Написать комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.