БРАТ ЗА БРАТА | ПОТОП #26


0 97 28

Минулого року один знайомий репер попросив не називати виконавця BRAT репером — мовляв, той не має нічого спільного з хіп-хопом і не гідний носити горде ім’я трушного репера на плечах свого проекту.

Втім, історія проекту BRAT цілком потрапляє у рамки сучасної хіп-хоп сцени (особливо її українських задвірків) — інкогніто-музикант одним махом випускає альбом і не поспішає розкривати власні ім’я та обличчя. Загадка виконавця одразу ж привернула увагу сучукрмузжурів, які поспішили назвати BRAT’а «перспективним репером, який може перевернути гру в Україні».

Згодом виявилося, що BRAT — проект письменника Григорія Семенчука, зроблений під пильним оком продюсера/музиканта Лесика Драчука (Tik Tu, Omodada, Шпиталь Рекордс). Семенчук раніше вже пробував себе у ролі музиканта у спільному з Юрієм Іздриком гурті — DRUMТИАТР. Однак, як і більшість українських літературоцентричних музичних проектів (наприклад, Karbido за участю Юрія Андруховича, певною мірою й гурти Сергія Жадана — «Лінія Маннергейма» та «Жадан і Собаки»), цей теж не вийшов далеко за межі навколо-літературної тусовки. Після вірусного медійного гайпу, що супроводжував появу першого альбому «V$TAVЛЯЄ» (2018), стало зрозуміло, що в літературному світі Семенчуку тісно. Але його мотивація потрапити у світ музичний досі залишається не до кінця зрозумілою.

На дебютному альбомі BRAT лише намацував, у яку сторону йому рухатися, тому пісні й вийшли такими різними та розпорошеними. От вам ледве не медитативні шматки про усе на світі, що можна заримувати між собою («поки тут BRAT/ літаком у Багдад/ реактивний, мов «Град»/ троянди і виноград/ розумний, мовби Сократ/ працює, ніби верстат/ з низин до самих Карпат/ проголосив Халіфат»), а от треки із банальними клішованими фразами (як то «пускаю дим» чи «коли горить хата — треба помагати») та навіть архаїчними темами (чого тільки варті постійні згадки про «стафф» та воскресіння образу Анджеліни Джолі). У піснях знайшлося місце актуальним знайомим питанням («ФОП»), та не обійшлося й без думок про Батьківщину («Доля українця» або “What Do You Know About Ukraine”).

У новому ЕР «Томос» BRAT повторює, доводячи практично до ідеалу, усе, що йому найкраще вдалося на дебютному релізі. Складений за скелетом «ФОП», трек «Папі тяжело» б’є прямісінько в точку обраною впізнаваною темою, яку зрозуміє кожен, «у кого є діти і хто втомлюється на кількох роботах».

«Галичина» і титульна пісня «Томос» піднімають болючі теми (західно-)українського єства (чоколяда, кавуська і безкінечні вибори). При цьому на релізі знову широко експлуатується «медитативне» римування (одна-однина-множина-Галичина та томос-космос-етнос-топос), а роль Анджеліни Джолі тепер виконує Джей Ло.

Невелика кількість треків (їх на релізі усього три) грає лише на руку BRAT’у — слухачі не встигнуть втомитися, а, здавалося б, різні теми гарно об’єднані музично за рахунок «вудкідівських» духових інструментів.

Якщо слухати BRAT на Spotify, в рекомендаціях з’являються xxxTentacion та інші закордонні хіп-хоп-представники. Як мінімум, теги говорять про музиканта як про репера. Але навряд чи проект збирається перевертати українську реп-гру чи закриватися в межах одного з жанрів. Семенчук з самого початку показав, що йому це нецікаво. Не дарма він має спільний трек та виступ із навколо-металістами Soom на одному з Robust івентів. Це робить BRAT’а більш відкритим (все ще) репером, ніж більшість інших українських учасників сцени (крім хіба що «Глави 94», які зараз ділять сцену із умовними панками чи не частіше, ніж зі своїми реп-колегами), що продовжують триматися закритих тусовок і заздрити медійному успіху alyona alyona.

BRAT — це той музичний герой, що піднімає наболілі теми і робить це актуально, говорить зі слухачами зрозумілою мовою та не перегинає з гумором. Здавалося б, Kurs Valut чи «Курган і Агрегат» працюють у тому ж полі, але при цьому перші виглядають досить штучно, а другі — надмірно іронічні й через це більш «закриті». BRAT же цілком органічний, для нього знайдеться місце як на маленьких вузькожанрових міжсобойчиках, так і на сцені великих фестивалів. За тим він досить логічно і заслужено може зайняти роль такого собі молодого Кузьми.

Тэги:

Написать комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.